עמוד הבית
 
 

מנגנוני שליטה

 
 

מנגנון השליטה הידני - חווית הנהיגה המושלמת !

מנגנון השליטה הידני מאפשר שליטה על דוושות הבלם והמאיץ של הרכב בעזרת ידית הממוקמת לצד מושב הנהג,
שהינה גם הסוד מאחורי הנוחות התפעולית, כיוון שבצורה זו מניח המשתמש במנגנון את ידו על משענת היד של הרכב ומשתמש במנגנון
ללא כל מאמץ ובנוחות מירבית.
 
תפעול המנגנון :
לשם האצת הרכב - מסובב הנהג בטבעיות את ראש הידית מלמעלה כלפי מטה (עם כיוון השעון), כאשר זוית ההתחלה של
ראש הידית ניתנת  לכיוון לצורך התאמה מושלמת לכל נהג ונהג.
לשם בלימת הרכב - דוחף הנהג את ידית המנגנון בצורה עדינה קדימה.
 
מנגנון השליטה הידני כולל בתוכו מספר פונקציות שימושיות :
1) כפתור בלם יד המשמש לעצירת הרכב בצורה קבועה  לצורך העברת הילוכים
    (ממצב נסיעה קדמי לאחורי או להילוך חניה  - Parking בעת חניה קבועה) או   
    לשם עמידה ממושכת ברמזור או בפקקי תנועה, ללא אימוץ שרירי היד או הכתף.
2) כפתור בקרת שיוט מכאני.
3) כפתור קיפול המאפשר את השכבת ידית המנגנון בין המושבים הקדמיים מבלי שיפריע
    לנהגים אחרים המשתמשים ברכב ואינם זקוקים למנגנון לשם נהיגתם.
 
בנוסף קיימת אפשרות לרכוש את המנגנון השליטה כאשר מותקן עליו כפתור הפעלה, הניתן להפעלה בקלות בעזרת הטיית אצבע,
השולט על מאותתי וצופר הרכב.
 
מנגנון השליטה הידני עוצב, נבחן ואושר בהתאם לכל התקנים המחמירים ביותר ואף עבר מבחני ריסוק בטרם הוחל בשיווקו לקהל הרחב.
 
מנגנון השליטה הידני מתאים לרוב הרכבים הקיימים בשוק, לצורך בדיקת התאמה לגבי דגם ספציפי יש להתיעץ עם אחד מנציגי השירות
של החברה אשר ישמח לעמוד לרשותך.
 
 

ימני או שמאלי ? ? ? זאת השאלה !

 
בארץ קיימת שנים רבות הגמוניה למנגנון הגז ברקס הידני מצד שמאל, כאשר אין הדבר כך בעולם, וההיפך הוא הנכון.
בעולם בכלל ובאירופה בפרט, נהוג להתקין מנגנון שמאלי אך ורק במקרים בהם אין יכול המוגבל פיסית להשתמש בידו הימנית
(מקרי קטיעה, חוסר תפקוד וכיו"ב) כאשר בכל שאר המקרים נהוג להתקין מנגנון ימני.
 
מספר סיבות מובילות לכך, כשהעיקרית הינה בטיחותית.
כל מי שמכיר את המנגנון השמאלי יודע שלב ליבו של המנגנון אשר כולו מורכב מברזל, ממוקם מתחת להגה הרכב.
וכל מי שגם קצת מכיר את עולם הרכב יודע שיצרני הרכב השונים בונים את כל המנגנונים, ובינהם ההגה, כמערכות שקורסות בשלב תאונה,
לא עלינו, לשם מניעת פגיעה בנהג ובנוסע שלצידו.
 
המנגנון השמאלי מהווה מפגע בטיחותי מכמה סיבות:
האחת - במקרה של תאונה חזיתית, בשעה שרוב מנגנוני הרכב, כגון ההגה, קורסים, המנגנון השמאלי, שאינו קורס, יפגע בצורה ישירה
בנהג באזורים הרגישים ביותר בגופו, באיזור הבטן והחזה.
השנייה - במקרה של תאונה צידית, עלול המנגנון השמאלי, לכלוא את הנהג ברכב ולהקשות על חילוצו.
 
הסיבה המשנית המובילה לכך שבשאר העולם נהוג להתקין מנגנון ימני ולא שמאלי הינה הנדסת האנוש.
גם כאן מהווה המנגנון השמאלי מפגע הנדסי מכמה סיבות:
האחת - מיקומו של המנגנון השמאלי גורם לפציעות ולמכות כמעט בכל פעם שנכנסים ויוצאים מן הרכב.
השניה - מיקומו של המנגנון השמאלי אשר מונע במקרים רבים  את האפשרות להשתמש בידית כיוון גובה
ההגה ובכך מונע השגת  תנוחת נהיגה אידיאלית עבור הנכה ובני משפחתו האחרים הנוהגים ברכב .
 
 
לסיכום:
גם אם הינך משתמש כבר זמן רב במנגנון צד שמאל, אנו מזמינים אותך לבוא להתרשם ולנסות, ללא כל התחייבות,
את מנגנון השליטה הידני הימני ברכב   ההדגמה של חברתנו ומנסיון, אנו בטוחים שלא תתאכזב ותגלה את חווית  הנהיגה המושלמת.
 
 
גולה לסיבוב  ההגה - "תפוח".
 
מנגנון זה נועד לתת מענה לנהגים אשר אינם אוחזים את הגה הרכב בשתי ידיהם, לצורך השגת שליטה מקסימלית ברכבם.
 
במנגנון זה הושקעו מאמצים רבים לצורך השגת הפעלה פשוטה ומושלמת בצורה ארגונומית, אלגנטית והנוחה ביותר לתפעול.
 
לשם השגת צורת ההפעלה הפשוטה, הארגונומית והאלגנטית ביותר לתפעול, מיוצרת הגולה מחומרים פולימרים מיוחדים
בעלי רכות מסויימת אשר מונעים הזעה ובכך מונעים את החלקת היד מהגולה בזמן נהיגה.
 
המנגנון עצמו נשלף וניתן לפירוק בקלות רבה על ידי לחיצה על כפתור קפיצי פנימי, כך שגם נהגים נוספים יוכלו להשתמש ברכב ללא הגבלה.
 
המנגנון נתפס על ההגה בעזרת חבק אליפסי מיוחד המונע נזקים עתידיים להגה הרכב מתוך מחשבה שהרכב יצטרך להמכר בעתיד
ולשמור על ערכו.
 
 
 
 שלט רחוק אינפרא אדום - השותף המושלם לכל דרך.
שלט האינפרא אדום הוא שלט אלחוטי השולט על כפתורי הפיקוד ואביזרי הרכב, החשובים לשימוש בעת נהיגה ברכב, כגון:
מאותתים, עמעם אורות, צופר, מגבים וכיו"ב.
 
השלט נועד לתת מענה לנוהגים ברכב אשר מתקשים להפעיל (מסיבות שונות, כגון: קטיעה, ניוון שרירים או כל מגבלה אחרת) 
את כפתורי הפיקוד החשובים בעת נהיגה ברכבם.
 
השלט מעוצב בצורה ארגונומית ואסתטית לעין ורק בבדיקה קפדנית יוכל המסתכל בו להבחין כי אין מדובר בשלט
פיקוד סטנדרטי השולט על רדיו דיסק אלא באביזר נהיגה ייחודי.
 
על השלט האלחוטי קיימים שמונה כפתורים שבעזרתם ניתן לשלוט על עד עשר פעולות הנדרשות לתפעול בעת נהיגה.
 
שלט האינפרא אדום יוכל להיות ממוקם בצמוד לתפוח ההגה או בכל מקום אחר בהתאם לדרישות ולנוחות הלקוח.
 
 
 דוושת מאיץ לצד שמאל - מנגנון נשלף.
מנגנון זה מיועד לתת מענה לנהגים קטועי רגל/ כף רגל ימין או בעלי מגבלה אחרת ברגל ימין ואשר אינם יכולים להשתמש בה
לצורך לחיצה על דוושת המאיץ המקורית של הרכב.
 
המנגנון הינו מנגנון נשלף הניתן לחיבור ופירוק בצורה פשוטה לשם השגת נוחות מקסימלית גם לשאר המשתמשים
ברכב אשר אינם זקוקים למנגנון.
 
המנגנון כולל גם מחסום לדוושת המאיץ המקורית של הרכב, לשם מניעת אפשרות לחיצה עליה שלא במתכוון,
ואשר מהווה גם מקום משען  נוח לרגל ימין שאינה בשימוש.
 
בעת התקנת המנגנון השינויים הנעשים ברכב (אם בכלל) מינימליים, תוך כדי שימוש במכללי הרכב המקוריים מתוך
מחשבה שהרכב יצטרך להמכר בעתיד ולשמור על ערכו.
 
המנגנון מתאים לרוב הרכבים הקיימים בשוק , לצורך בדיקת התאמה לגבי דגם ספציפי יש להתייעץ עם אחד מנציגי השירות
של החברה אשר ישמח לעמוד לרשותך.
 
 
הגבהת דוושות. 
מנגנון זה נועד לתת מענה לנהגים נמוכי קומה המתקשים להגיע אל דוושות הרכב המקוריות לצורך תפעולן.
 
המנגנון יכול להיות קבוע או נשלף, הניתן לחיבור ופירוק בצורה פשוטה לשם השגת נוחות מקסימלית גם לשאר
המשתמשים ברכב אשר אינם זקוקים למנגנון.
 
בעת התקנת המנגנון, השינויים הנעשים ברכב (אם בכלל) מינימליים תוך כדי שימוש במכללי הרכב המקוריים מתוך מחשבה שהרכב יצטרך
להמכר בעתיד ולשמור על ערכו.
 
המנגנון מתאים לרוב הרכבים הקיימים בשוק , פרטיים מסחריים ומיניוואנים. לצורך בדיקת התאמה לגבי דגם ספציפי יש להתייעץ
עם אחד מנציגי השירות של החברה אשר ישמח לעמוד לרשותך. 
 
 
גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר